M.A.W stands for Make A Wish!

Minns ni att jag sa att jag hade ett möte att ta tag i? Mötet var ju med M.A.W som jag så fint skrev, M.A.W står för.... Make A Wish! Det är en organisation i USA som hjälper barn med livshotande sjukdomar att få en önskning att slå in. Många stora människor i just USA har hjälpt till att göra dessa önskningar och drömmar att slå in, the Jonas brothers, Mariah Carey, Selena Gomez och så många fler. Jag hade nu kunnat vara en bland dessa. Jag fick den äran att få skriva en låt och framföra den som ett "soundtrack" för Make a wish foundation. http://www.wish.org/

Skriva en låt som representerade deras hårda och otroliga arbete, den skulle spelats på deras hemsida och på radio och när M.A.W hade evenemang och så liknande! En otrolig ära!!!!! Men, det fanns aldrig tid för att boka in ett möte, pga den stora tidsskillnaden som är. När jag kunde så kunde inte VD:n som mötet skulle råda med och tvärtom! Vilket är väldigt tråkigt. Men det kommer nya möjligheter! Men detta var ju just ett Malin uppdrag, jag hade fått hjälpa på det sättet jag alltid velat. Och nu hade jag dessutom hjälpt barn med livshotande sjukdomar.

Att kunna göra sin röst hörd är något som jag tror skulle vara helt underbart, det finns så mycket som händer runt om i världen som vi inte ens vet om! Visste ni t.ex. att i USA så kidnappas det väldigt mycket barn varje år, som aldrig kommer hem igen?!
  • 797,500 children (younger than 18) were reported missing in a one-year period of time studied resulting in an average of 2,185 children being reported missing each day.
  • 203,900 children were the victims of family abductions.
  • 58,200 children were the victims of non-family abductions.
  • 115 children were the victims of "stereotypical" kidnapping. (These crimes involve someone the child does not know or someone of slight acquaintance, who holds the child overnight, transports the child 50 miles or more, kills the child, demands ransom, or intends to keep the child permanen

Det skrevs en låt om just detta, among the missing med Kathy Mattea. Tyvärr kan jag inte hitta den och lägga upp den här men sök på texten så säger den mer än någonting annat!

Jag är inte ett barn med en livshotande sjukdom, men min önskan är att få kriva en låt som betyder något för någon, och en vacker dag ska min önskan slå in... den dagen kanske jag kan hjälpa andras önskningar att slå in!

Nick Morgan är ett av alla de barn som blivit kidnappade, här kan ni läsa om henne: http://www.morgannick.com/index.html

There Is Always Hope!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0