My smile still stays on

En vacker dag hoppas jag att kunna hjälpa till! Att kunna hjälpa de som behöver hjälpen, då menar jag inte "bara" de som har det sämre ställt med pengar osv, nej! Utan att kunna hjälpa på ett sätt som jag kan hjälpa. Genom att skriva! Jag hoppas på att en dag kunna hjälpa organisationer att få ut vad de jobbar med, att få skriva en låt som betyder något för någon! En dröm är att få skriva något som får andra att fortsätta hoppas, aldrig ge upp hoppet, att fortsätta kämpa! Att kunna skriva till en t.ex. cancer patient att hoppet inte är borta, att kunna öppna upp andras ögon om vad som betyder något. Att kunna göra en skillnad! Jag tror att det är väldigt mycket därför jag skriver, för att en dag kunna göra en liten skillnad eller inverkan i någons liv med en låt eller text man skapat.
.
Att få se i någons ögon att de lyssnar på vad man har att säga/sjunga, att se deras hopp tändas på nytt, att se ett leende på någon som lyssnar, att se hur de förstår vad man skriver om!
.
Om jag fick göra en inverkan i någons liv, och se det hända, om så endast för 1 sekund... då skulle jag vara lycklig, för då har jag lyckats! Och då ska jag fortsätta! Jag tror jag har kommit på vad jag vill göra här i livet, och det är just det! Öppna upp andras ögon och hjärtan för vad andra står inför, och att en dag kunna göra en skillnad eller en liten inverkan!
.
"I can hear a melody deep down inside, and with inspiration it might come out just right. But I´ve lost sight, and the strength it takes to fight!" - Malin
... Skrev denna lilla sak för ett tag sen, efter att jag hade läst en blogg om en tjej som dog i cancer 18 år gammal. Hon orkade inte längre kämpa, hon hade accepterat att hon skulle lämna sin familj och sina vänner. Jag skrev den för att när jag läser såna grejer så gör det så ont, men jag vill hjälpa till! Få andra att inse att detta tyvärr händer varje dag och att man inte är ensam! Så jag tar direkt till musik och tar fram papper och penna! Och ser halva perspektivet ur min synvinkel och vad jag gör i en sån situation när jag läser det... och försöker, sätta känslor i ord!
.
Så vi som fortfarande kan och har möjligheten, hjälp till! Litet som stort!
.
Beundrar denna organisations arbete: http://www.cityofhope.org Så läs vad du kan göra för att hjälpa till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0